خدمات ما

تشخیص صحیح شرط اصلی درمان کارآمد است و تشخیص درست نخواهد بود مگر آن که پرسش‌های ضروری مطرح شود و بیمار کاملاً معاینه شود.

درمان بیماران ارتوپدی

از جمله موارد ارتوپدی که می توان در آنها با فیزیوتراپی مفید واقع بود عبارتند از : شکستگی استخوان ها و دررفتگی مفاصل ، تعویض مفاصل (ارتروپلاستی ها) ، اختلالات اسکلتی عضلانی مثل : کمردرد و گرفتگی عضلات ، ایجاد تغییرات فرسایشی در مفاصل مثل آرتروز : زانو ، شانه ، ران و ستون فقرات و غیره ، اختلال در ستون فقرات : اسکلیوز ، کیفوز و اختلال ناحیه گردن مثل : تورتیکولیو نیز ضایعات بافت نرم مثل پیچ خوردگی ، پارگی لیگامانها ، پارگی مینیسک ها ، فتق دیسک بین مهره ای ، کندرو مالاسی ، کشیدگی تاندون عضلات ، پارگی تاندون عضلات و اختلالات مادرزادی مانند دررفتگی مفصل ران ، تشکیل نشدن کامل مهره ها ، کف پای صاف ، پا چنبری ، پا پرانتزی ، پا ضربدری ، دنده گردنی ، لغزش مهره های ناحیه کمر و ... و در مورد قطع اندامها به دلیل تصادفات ، جنگ ها و بیماری ها و ... و نیز مواردی همچون خشکی مفصل شانه ، آتروفی سودک ، ضایعه گلف البو و ضایعه تنیس البو و جراحی های دست و ... می توان از فیزیوتراپی استفاده کرد.

درمان آسیب های ورزشی

در هـر ورزشـی باید انتظار آسیب ها، جراحت ها و خطرات احتمالی آن را داشـتـه بـــاشید، به خصوص در ورزش های گـروهی. هـر ورزشـی کـه طـبـق آمــار در هر ۱۰۰۰ ساعت بیـش از ۵ آسـیـب داشته باشد، جزء ورزش های پرخطر با درصـد آسیـب بـالا به شـمار مـی رود.دادن تمرین های کششی و قدرتی به عضلات و ماهیچه های ساق پا می تواند از بروز این آسیب جلوگیری کند. RICE و درمان های ضد-تورمی و تقویت ماهیچه های ساق پا بهترین درمان های ممکن برای این عارضه هستند. تا برطرف نشدن کامل عارضه، ورزش را شروع نکنید چون باعث تشدید وضعیت خواهد شدیکی از مهمترین کاربردهای فیزیوتراپی درمان آسیب های ورزشی است. کاربرد فیزیوتراپی در آسیبهای ورزشی ، از زمین مسابقه آغاز می شود . با حرفه ای شدن بیشتر ورزشها ، نقش درمانهای فیزیوتراپی در درمان ورزشکاران و بازگرداندن آنها به زمین مسابقه بسیار پر رنگ شده است.

جدیدترین تکنیکهای ورزشی

به جرات میتوان گفت مهمترین وسیله برای ممانعت از بیمار شدن زانو، مهمترین راه درمان بسیاری از بیماری های زانو و مهمترین نکته که باید بعد از بسیاری از اعمال جراحی زانو رعایت کرد توجه به عضلات ناحیه ران است. سلامت مفصل زانو ارتباط مستقیم به درستی کارکرد این عضلات دارد سلامتی این عضلات در دو خصلت آنها خلاصه میشود. عضلات باید قوی باشند و قابلیت انعطاف و کشش کافی داشته باشند. قوی بودن عضلات ران میتواند تا حد زیادی فشار را از روی زانو بردارد. عضلات جلوی ران که مهمترین آنها عضله چهارسرران Quadriceps است و عضلات پشت ران که به آنها عضلات همسترینگ Hamstring میگویند اگر قوی باشند میتوانند تا حد زیادی نیروهای مضری را که به زانو وارد میشوند جذب کنند. این عضلات بغیر از قوی بودن باید قابلیت انعطاف و کشش خوبی هم داشته باشند. عضله اگر قوی باشد ولی نتواند کش بیاید براحتی میتواند دچار آسیب شود و به مفصل زانو هم آسیب بزند. برای نیل به این اهداف نرمش های طبی خاصی طراحی شده است.

موثرترین ماساژ و درمان دستی

ماساژ درمانی یک روش جالب، پویا و در عین حال ساده است که می تواند به سلامت پایدار و شادابی شما بینجامد. با استفاده از این روش، قادر خواهید بود علت بروز بیماری و درد را در هر قسمت از بدن برطرف کنید.اغلب کمردرد ها به دنبال آسیب رخ میدهد هرچند افرایش سن در بروز درد کمر موثر است .ممکن است هر فردی در زمانهایی از زندگی خود به دلیل کمردرد در فعالیتهای عادی زندگی خود دچار اختلال شود ماساژ درماني و فيزيک درماني دو روش درمان دستي هستند که هر دو هدف‌هاي يکساني دارند؛ يعني کمک به بهبود آسيب‌ديدگي‌ها، تسکين درد و بازيابي توان عملکردي. اما ماساژ درماني بيشتر يک درمان کلي نگر است که ذهن و جسم را با هم در نظر مي‌گيرد و تمرکز آن در درجه اول بر بافت‌هاي نرم بدن است. از طرفي، درمان فيزيکي معمولاً در هر زمان فقط بر يک قسمت خاص از بدن تمرکز دارد و شامل روش‌هاي توانبخشي براي تقويت و بهبود آسيب‌ديدگي آن ناحيه خاص از بدن و بازيابي عملکرد سالم آن است. به‌طور کلي فيزيوتراپيست‌ها از روش‌هاي مختلفي براي ماساژ درماني استفاده مي‌کنند.

سوالات خود را با پزشکان ما مطرح کنید